Thursday, September 30, 2010

Trauma ! Trauma ! Trauma !

Semalam memang hari yg penuh dengan ke-siao-an !!!! kenapa tah..since sebelum ramdhan,tgh ramadhan and after ramadhan...dok ada kejadian rasuk ja.MasyaAllah..! oke meh nak cite2 sikit...

28.9-Petang tu pi sembahyang,balik umah cam besa.Malam tu Amir kata ada orang kena.

29.9-Sembahyang zohor:orang semalam kena lagi selepas usainya kami solat.Memang terkejut la tapi x la cuak sangat sebab benda tu jauh dan dah besa dah.
-Waktu belajaq sejarah: tengah2 dok belajaq tiba2 dengaq dum dam dum dam(ayat cekgu) bunyi macam orang baling2 meja kat bawah.Dah tau dah tu apa..cekgu suruh buat bodo tapi dia pun pi tengok so kami semua pun mencelah la sama.
-Rehat: Turun2 dgn shidah.saja-saja la...nak merayau tiba2 tengok orang kerumun dekat tempat nak pi kelas bangunan bawah tu.Aish..tau dah pasai pa.Tiba2 cekgu buat announcement..suruh para muslim muslimah pergi ya surau.Nampak a friend of mine ni nangis.Iring la dia pi surau.
-Surau: Sesampei nya di ya surau,kami book satu tempat untuk duduk.Kami semua kelilig kawan yang dok nangis tu..pujuk dia.Tiba-tiba...ada orang kena dekat depan pintu surau tu.And her besties dok nangis...kawan2 aku dok suruh aku tarik orang yang menangis tu masuk dalam semata-mata sebab aku prefect.Oke hati dah dup dap dup dap dah.Baca bismillah sikitaku pun make my move.And alhamdulillah,aku berjaya tarik si dia masuk dalam.Dalam surau,kami dok baca-baca Yassin dan Al Kursi ramai2...Makin lama,makin ramai yang nangis...cekgu suruh buang semua rantai,gelang,cincin segala macam...ada yang pengsan..setiap penjuru kena..masyaAllah..! Waktu tu,tanyalah siapa2 budak perempuan pun dalam tu,semuanya pasti berasa walaupun sekelumit,perasaan cuak.Takpa,walaupun cuak..tapi jangan berhenti baca ayat kursi,berzikir...insyaAllah x jadi apa-apa.
Waktu nak amik wudhu' untuk solat asar..tiba2 semua budak perempuan jerit..and depa tolak aku keluaq...Ya Allah..sakitnya !!!! Budak laki semua tengok...(agak malu).xpa,semua sambung amik wudhuk...and solat.Lepas solat,baca lagi ayat kursi..Lepas tu cekgu kata,sapa yang parent dia dah datang,bisa pulang.Kami pun geng2 2 cm(girl) bergegas ke kelas bersama-sama mengambil beg2 kami dan turun.Aku pi jumpa cekgu Aida jap,minta tolong tumpangkan.Alhamdulillah..cekgu bagi.And aku pulang.

In short: Alhamdulillah kawan2 aku tak apa2...Moga2 orang yang kena tu akan cepat sembuh...Aku doakan agar Allah pelihara kesejahteraan,keselamatan kita daripada gangguan syaitan.Amin2 Ya Rabbal Alameen....

p/s:Terdapat beberapa scene yang perlu dicut atas sebab2 tertentu..Harap maaf...

No comments:

Post a Comment