Thursday, September 23, 2010

Hapi2 adek2 ku


Okay,aku menjadi adik kecik selama 5 tahun 3 bulan dan zaman tu berakhir lah pada tanggal 7 Mac 2002 pabila adik ku lahir.Maka dengan itu tamatlah zaman adik kecik ku dan sekali gus zaman sunyi ku.Selama ini tak pernah ku sedar dan rasa akan kebahagiaan mempunyai adik.Tak ku tahu yang aku sebenarnya mempunyai tanggungjawab yang besar.So jalanilah hidup ku seperti biasa tanpa mempunyai perasaan sayang terhadap nya sampailah tiba pulak masa untuk adik ku yang kedua lahir pada tahun berikutnya.Hati ku masih tetap tak berperasaan seperti setiap hari.Beberapa tahun kemudian..adik ku yang ketiga keluar daripada rahim ibuku.Betapa gembira nya aku menyambut kedatangannya sebagai penghuni rumah ku yang baru.

Hari makin hari,aku pun membesar.Minda ku semakin matang.Perasaan aku pun sudah diisi dengan warna warni.Selama beberapa tahun aku mencari kasih dan sayang ku terhadap kedua ibu bapaku serta adik beradik ku.Akhirnya ku temui jua dengan kadar yang sedikit.Walaupun sedikit,tapi sekurang-kurangnya..hati aku tidak sunyi daripada men
yayangi ibu bapaku.Dalam aku mencari lagi dengan hasrat untuk menambah perasaan kasih dan sayang,aku tanpa disedari telah terjumpa perasaan kasih sayang yang lain.Aku sudah pandai memberi kasih sayang ku kepada orang lain.Mereka lah lelaki yang aku paling sayang didunia selepas Nabi Muhammad dan bapaku.Merekalah yang mewarnai hidup ku hari-hari dengan gelagat comel mereka itu.Sudah ku bayangkan di kepala otak apa yang bakal mereka jadi suatu hari nanti.Ya Allah,jadikanlah impian ku satu realiti.! amin...

Seperti aku,mereka juga membesar.Tetapi semakin mereka membesar..semakin itulah perasaan takut di dalam hatiku kian menjadi-jadi.Tak dapat ku tahan sebak di dada ini lagi.Maka mengalir lah ia.Aku menyalahkan orang lain atas ketakutan yang melampau ini..tapi adakah wajar aku menunding jari kearah mereka yang tidak lansung berniat untuk melakukan perkara itu?
Bak kata orang lain,"itu merupakan fitrah mereka"...pedih hatiku tatkala mendengar ayat seperti itu.Bagaikan menusuk jantung ku yang sudah sedia sakit ini.Aku tak mahu,mereka menjadi seperti itu.Biarlah mereka berbeza pun,Fitrah ke bukan fitrah ke...aku tak mahu itu berlaku keatas diri mereka.

Ya Allah kau peliharalah mereka,adik-adik ku. Bimbinglah mereka,kuatkanlah iman mereka.Izinkanlah agar mereka menjadi seorang yang berjaya di dunia maupun akhirat suatu hari nanti.Sucikanlah hati mereka,ampunkan lah dosa-dosa mereka.Izinkanlah mereka menjadi seorang hambaMu yang taat pada perintahMu.Jadikanlah mereka anak-anak yang soleh,yang dapat berbakti kepada ibu bapaku.Amin2..Ya Rabbal alamin...


Ammar Musouvi,Ammar Wafiy,Ammar Deedad Sofwan...I love you guys so much.!

p/s:Happy 5th birthday Deedad.!

2 comments: