Wednesday, September 1, 2010

STAY OUT OF IT !!!!

STAY OUT OF IT !! itulah moto ku yang baru.ayat itu merujuk kepada penglibatan aku dalam hal2 orang yang berada di sekeliling aku.Che' takmo amik kesah dah pasal hal2 hampa ! Lantakk lah ! Yang aku tau,pasal diri aku ja...ALL ABOUT ME. Dah bertahun2 aku asyik dok dalam kehidupan orang.Dah sampai masanya untuk melangkah kaki keluar.Hampa kutuk aku???Tak kesah...puji aku?Terima kasih...Hampa nak kaple dengan laki tu laki ni?Takmo amik tau.
Hampa nak bergaduh dengan orang,suka hati hampa !! Mata aku yang sebenaqnya dah penat tengok aksi2 manusia yang semakin lama semakin annoying,hilang ke-moran-lan tu.
That's It !!

Hidup ni macam drama kan??Macam lakonan semata-mata.Manusia2 yang terdampar kat atas bumi ni macam para pelakonnya.Setiap hari kita akan memulakan lakonan kita tu dengan baiknya.Ada hari lakonan kita happy,ada hari lakonan kita tu sedih.Keadaan yang menjadi penentu babak lakonan kita yang seterusnya.Manakala naluri yang menjadi skrip kepada lakonan kita tersebut.Tapi apakah kita boleh ubah semua itu ? Dengan meninggalkan peranan keadaan sebagai penentu babak..? Bilakah kita boleh berhenti daripada lakonan ini? Jawapannya ialah apabila kita mati.Lakonan kita akan terbehenti disitu automatiknya. Riwayat si karakter yang mati itu akan ditentukan oleh para karakter yang lain,sama ada akan terus diingati mahupun dilupakan.Itulah kehidupan yang sebenar,hakikatnya.Itulah manusia.Kita punyai pilihan untuk menyambungkan perjalanan karakter kita dia atas pentas bumi ini sama ada ke arah kebaikan ataupun kejahatan.Tetapi,mengapa masih ada yang memilih kejahatan?Kerana itulah kehidupan,hakikatnya...


Amiera Basir

2 comments: