Thursday, October 14, 2010

Hari Yang Membawa Senyuman


(edit)

Memang la..aku sayang gila dengan kelas aku.Hari2 gelap yang aku sangkakan akan melanda diriku,awal tahun dulu..memang sudah mereka buktikan bahawa statement tu sama sekali salah.SALAH ye ! Tak sangka ya,budak2 kelas aku ni memang sporting2 belaka.Jamuan yang
terbest pernah aku rasa dalam hidup aku setakat ni.

Sebelum aku membuka al kisahnya,ingin aku tegaskan disini bahawa aku amat
suka,sayang,bangga dengan kelas 2cm
.
AL KISAH JAMUAN KELAS 2CM
Aku bersiap-siap pukui 1 tu,lengkap dengan pakai my best dress,solat,perfume
apa semua.Then call aeli,msg2 reen2 untuk set tempat untuk menjemput aku.Lepas siap apa
semua,aku punfetch my bag,seplastik snek 7 jenis dan memulakan langkah kanan keluar dari
rumah menuju ke fruitstall,tempat yang ku sudah berjanji untuk menunggu reen2.

Reen2 sampai dan kemudiannya,aku masuk ke dalam keretanya,dan menunggu ON selama 5minit,10 saat.ON tiba dengan amanya.Dia masuk ke dalam kereta dan abang saudara reen2
menstart enjin keretanya.

Kami tiba di lokasi dan menemui orang yang paling awal tiba di lokasi iaitu ayaya dan aen.Kamipun apa lagi,bersembang2,berpic2...lah.!

Lepas sekian minit,penduduk2 kg 2cm pun tiba dengan makanan2,air2 dan bermacam lagi.Dengan tidak sabarnya,kami menyusun semua makanan2,air2 dan terdiri darip
ada pizza 4jenis,kfc,air 8 botol iaitu air oren mirenda;pepsi dan apple tropicana twister....
Kami pun,bersopan santun nya,q up untuk mengambil makanan masing2
.
Puteri puteri 2cm yang menyusun makanan,menjemput para putera putera yang sedang
khusyuk bermain bola tak ikut masatu untuk makan.

Usainya makan2...para camera crew menfetch camera masing2 untuk sesi foto berfoto.Waktu ni memang happening.Tak larat berposing dah budak2 2 cm ni...Tapi takpa,demi untuk
menangkap gambaq...mereka kuatkan semangat untuk terus berposing.

(edit)


Lepas 'shooting',buat apa tah?Ha ! Kakak2 2 cm belanja semua AISKRIM ! TIME FOR ICECREAM !! Yeppi...maka terukirlah senyuman kegembiraan pada wajah adek2 2cm.Semua,jom ke pentas untuk bermain game !! Lantas semua putera2 dan puteri2 membuat rombongan menuju ke pentas tidak berbumbung itu
untuk acara game. Truth Or dare ! Memang acara kemuncak jamuan tu.Happening tahap ! Kakak pengawas ni (not aina) kena ucap"wa ai ni" kat si anak paksu ni.! Paksu nya pulak
kena nyanyi lagu barnie.Haha..muka kawan merah.Tuh la,hampa amik
lagi dare,kan dah kena. Nady kena duk on my lap.Wahaha.!
Aku pulak kena memekak 'my husband has ran away ! Please help me.'.Malu kot. Yang pali
ng lawaknya bila si anak paksu ni..kena listkan annoying habit orang2 kat situ.I kena cap ketidakstabilan emosi u.
Haha ! Takpa2,sweet memory.Syira tak join pun game tu sebab tunggu kedatangan ayahandanya manakala pini and dayah dok berdating.Maan,paan n Daham pulak..tak abeh2 dengan bola depa.Haih...
(edit)


Tengok ja cuaca mendung,kami pun pulang ke stage berbumbung untuk mengemas makanan.Warga2 lelaki bertawaf keliling tasik tu.Depa nak excercise untuk main bola.Habeh kemas2,cup2 makanan untuk bawak balik,kami pi pulak bertapak kat bawah pokok untuk berpiknik fasa kedua sambil menonton orang laki main bola.Nak tengok,hebat ke tidak.Tiba2 idea bernas pop out kat otak mereka untuk mencall ratu chopra.Sembang2 la dengan dia.Dia kan tak join party tu,terasa la sedikit kehilangan.Kami makan2...sembang2...then mak ex gf sheikh
call...dia pun ajak aku balik(aku menumpang).

Balik2 tu,tak sangka.! Orang yang tak balik lagi tu telah bersuka ria di belakang aku.Sanggup depa.Kejam sungguh ! Waktu aku ada,tak la pulak diajak bersuka ria.Amoih..nak kena ni !
Depa main tuju kasut you...i geram nih ! haha....

So camtu lah al kisahnya.Penat bercerita.Memang superb.The best lah ! I love 2 cm.I love my friends dalam kelas tu ! Aku bangga dengan 2 cm.Bagi yang tak puas ati kat kelas aku tu,Talk to my hand lah !


No comments:

Post a Comment